ZASÓB ARCHIWALNY KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W LUBACZOWIE
Składnica akt Komendy Powiatowej Policji w Lubaczowie posiada w swoim zasobie:
- 
	dokumentację wytworzoną od 1957 r. do chwili obecnej; 
- 
	dokumentację wytworzoną w latach 1944-1954 przez organy bezpieczeństwa państwa tj. Milicję obywatelską do 1954r. i Służbę Bezpieczeństwa do 31.07.1990r. zostały przekazane do Instytutu Pamięci Narodowej Oddział Zamiejscowy w Rzeszowie 
Dokumentację Składnicy Akt Komendy Powiatowej Policji w Lubaczowie udostępnia się do celów:
- 
	służbowych uprawnionym podmiotom, 
- 
	naukowo badawczych, publicystycznych i innych 
Akta znajdujące się w składnicy akt mogą być udostępnione w pełnym zakresie, jeżeli nie narusza to prawnie chronionych interesów jednostek organizacyjnych, Rzeczpospolitej Polskiej i jej obywateli.
Udostępnianie akt stanowiących dokumentację niearchiwalną kat. „B” i „BE” następuje poprzez:
 
- 
	umożliwienie podmiotom zainteresowanym albo ich upoważnionym przedstawicielom osobistego zapoznania się z oryginalnymi materiałami lub ich kopiami, 
- 
	przekazanie podmiotom zainteresowanym informacji zawartych w aktach w postaci odpowiedzi na zapytanie, 
- 
	przekazanie podmiotom zainteresowanym kopii akt lub wyciągu z akt, 
- 
	wypożyczenie podmiotom zainteresowanym akt lub ich części. 
Udostępnianie akt stanowiących materiały archiwalne kat. „A” następuje poprzez:
- 
	umożliwienie zainteresowanym albo ich upoważnionym przedstawicielom osobistego zapoznania się z oryginalnymi materiałami lub ich kopiami, 
- 
	przekazanie zainteresowanym informacji zawartych w materiałach archiwalnych w postaci pisemnej odpowiedzi na zapytania albo w postaci reprodukcji materiałów. 
Wnioski o udostępnienie dokumentacji należy kierować na adres:
Komendant Powiatowy Policji w Lubaczowie
ul. Słowackiego 14
37-600 Lubaczów
Akta udostępnia się na  podstawie pisemnego wniosku podmiotu  zainteresowanego zawierającego:
- 
	imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji - jeżeli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej upoważniony przedstawiciel: 
- 
	nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej oraz imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości osoby upoważnionej, której mają być udostępnione materiały - jeżeli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej 
- 
	wskazanie materiałów lub szczegółowe określenie tematu (cezura czasowa, zasięg terytorialny), którego one dotyczą; 
- 
	określenie celu i proponowany sposób wykorzystania udostępnionych materiałów w przypadku udostępnienia dla celów naukowo-badawczych zaświadczenie z uczelni. 
Udostępnianie akt:
- 
	zawierających informacje niejawne - następuje zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych, 
- 
	zawierających informacje publiczne – następuje zgodnie z przepisami o dostępie do informacji publicznej 
- 
	zawierających dane osobowe - następuje zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych 
Akta i uwierzytelnione kserokopie z tych akt nie zawierające informacji niejawnych, stanowiących zasób składnicy akt Komendy Powiatowej Policji w Lubaczowie udostępnia się za zgodą Komendanta Wojewódzkiego Policji w Rzeszowie lub Komendanta Powiatowego Policji w Lubaczowie.
Składnica akt, udostępniając dokumentację dla celów naukowo-badawczych informuje o odpowiedzialności wynikającej z przepisów prawa cywilnego w przypadku wykorzystania wiadomości uzyskanych z udostępnionej dokumentacji w sposób naruszający dobra osobiste osób trzecich.
Akta udostępnia się w pomieszczeniach biurowych Zespołu Bezpieczeństwa Informacji KPP w Lubaczowie, w obecności pracownika składbicy akt. Składnica akt wydaje informacje na podstawie posiadanych archiwaliów.
Szczegółowe zasady udostępniania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej regulują niżej wymienione akty prawne: