ZASÓB ARCHIWALNY KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI W LUBACZOWIE
Składnica akt Komendy Powiatowej Policji w Lubaczowie posiada w swoim zasobie:
-
dokumentację wytworzoną od 1957 r. do chwili obecnej;
-
dokumentację wytworzoną w latach 1944-1954 przez organy bezpieczeństwa państwa tj. Milicję obywatelską do 1954r. i Służbę Bezpieczeństwa do 31.07.1990r. zostały przekazane do Instytutu Pamięci Narodowej Oddział Zamiejscowy w Rzeszowie
Dokumentację Składnicy Akt Komendy Powiatowej Policji w Lubaczowie udostępnia się do celów:
-
służbowych uprawnionym podmiotom,
-
naukowo badawczych, publicystycznych i innych
Akta znajdujące się w składnicy akt mogą być udostępnione w pełnym zakresie, jeżeli nie narusza to prawnie chronionych interesów jednostek organizacyjnych, Rzeczpospolitej Polskiej i jej obywateli.
Udostępnianie akt stanowiących dokumentację niearchiwalną kat. „B” i „BE” następuje poprzez:
-
umożliwienie podmiotom zainteresowanym albo ich upoważnionym przedstawicielom osobistego zapoznania się z oryginalnymi materiałami lub ich kopiami,
-
przekazanie podmiotom zainteresowanym informacji zawartych w aktach w postaci odpowiedzi na zapytanie,
-
przekazanie podmiotom zainteresowanym kopii akt lub wyciągu z akt,
-
wypożyczenie podmiotom zainteresowanym akt lub ich części.
Udostępnianie akt stanowiących materiały archiwalne kat. „A” następuje poprzez:
-
umożliwienie zainteresowanym albo ich upoważnionym przedstawicielom osobistego zapoznania się z oryginalnymi materiałami lub ich kopiami,
-
przekazanie zainteresowanym informacji zawartych w materiałach archiwalnych w postaci pisemnej odpowiedzi na zapytania albo w postaci reprodukcji materiałów.
Wnioski o udostępnienie dokumentacji należy kierować na adres:
Komendant Powiatowy Policji w Lubaczowie
ul. Słowackiego 14
37-600 Lubaczów
Akta udostępnia się na podstawie pisemnego wniosku podmiotu zainteresowanego zawierającego:
-
imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji - jeżeli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej upoważniony przedstawiciel:
-
nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej oraz imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości osoby upoważnionej, której mają być udostępnione materiały - jeżeli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej
-
wskazanie materiałów lub szczegółowe określenie tematu (cezura czasowa, zasięg terytorialny), którego one dotyczą;
-
określenie celu i proponowany sposób wykorzystania udostępnionych materiałów w przypadku udostępnienia dla celów naukowo-badawczych zaświadczenie z uczelni.
Udostępnianie akt:
-
zawierających informacje niejawne - następuje zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych,
-
zawierających informacje publiczne – następuje zgodnie z przepisami o dostępie do informacji publicznej
-
zawierających dane osobowe - następuje zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych
Akta i uwierzytelnione kserokopie z tych akt nie zawierające informacji niejawnych, stanowiących zasób składnicy akt Komendy Powiatowej Policji w Lubaczowie udostępnia się za zgodą Komendanta Wojewódzkiego Policji w Rzeszowie lub Komendanta Powiatowego Policji w Lubaczowie.
Składnica akt, udostępniając dokumentację dla celów naukowo-badawczych informuje o odpowiedzialności wynikającej z przepisów prawa cywilnego w przypadku wykorzystania wiadomości uzyskanych z udostępnionej dokumentacji w sposób naruszający dobra osobiste osób trzecich.
Akta udostępnia się w pomieszczeniach biurowych Zespołu Bezpieczeństwa Informacji KPP w Lubaczowie, w obecności pracownika składbicy akt. Składnica akt wydaje informacje na podstawie posiadanych archiwaliów.
Szczegółowe zasady udostępniania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej regulują niżej wymienione akty prawne: